Co dodržovat, abychom hubly a měly hezkou postavu!

 

Všechny to chceme dosáhnout, ale ono to prostě nejde. Ptáte se proč? Zde je pár tipů, co byste měly změnit.

 

Špatně

  • Přejídání se!
    Nezhubnete, pokud se přejídáte, a to i v případě, že jíte zdravé potraviny! Mnozí by se divili, že jejich skutečná potřeba pro zdravé fungování těla je mnohem nižší, než si myslí! Spíš je to o tom, že opravdu rádi jí. A dají tak do sebe denně mnohem více energie, než vydají. Pak se diví, že nehubnou!
  • Tvrdá dieta!
    Druhý extrém. Pokud držíte tvrdé diety, ztrácíte tak především svaly a zpomalujete si tím metabolismus. Stejně to nevydržíte a nakonec se normálně najíte. Tělo zareaguje svou přirozenou reakcí od přírody, že co nevyužije rychle uloží do tukových zásob, protože se bojí, že bude opět hladovět, tak aby mělo z čeho pokrýt důležité tělesné funkce. Tomuto se říká Jo-Jo efekt. Na chvíli přechodně zhubnete, ale za chvíli to máte zpátky i s nepříjemným bonusem navíc.
  • Výmluvy, že není na sport čas
    Pokud se vymlouváte, že nemáte čas na sport, tak to nemyslíte s proměnou svého těla vážně. Kdo chce, udělá si čas. Je to jen věc priorit - není vůbec nutné být na každé akci přátel, na každé oslavě, na každém rautu, vidět oblíbený seriál apod.
  • Pouze aerobní aktivity
    Když sportujete jen aerobní aktivity, tak to sice může pomoci zhubnout, ale o moc hezčí postavu tím mít nebudete. Chce to i posilovat a vybudovat svalstvo, pokud chcete mít opravdu hezky tvarované linie, a aby vám i padlo všechno oblečení.
  • Stres
    Když se moc stresujete a podléháte depresím. Po čem pak šáhnete? Ano, po dalším jídle... Je to někdy těžké, ale zkuzte být větší kliďas.
  • Nedostatek spánku
    Při nedostatku spánku má tělo tendenci doplnit energii jídlem. Spánkový deficit je podobný stav jako u stresu.
  • Cvičíte jen problémové partie
    Pokud cvičíte jen některé partie, tak dochází k nerovnoměrnému zatížení, co vede ke svalové nerovnováze. Důsledkem toho je nadměrné opotřebení kloubů a trvalé poškození tělesné stavby. Také se nedá takto výkonnostně posouvat, protože k tomu je zapotřebí souhry všech svalů.
  • Necvičíte pravidelně
    Cvičit nárazově, podle nálady je v podstatě to samé, jako byste zůstali sedět v gauči. Bez pravidelnosti ve cvičení nedochází k žádné tělesné odezvě a ani k žádnému posunu. Pouze si namožíte svaly a to je vše. Pravidelnost dělá mistry.
  • Alkoho a cigarety
    Má smysl toto vysvětlovat? :) Tyto návykové látky v podstatě zastavují proces hubnutí, a také jsou prokazatelně škodlivé tělu. Chemicky jsou to jedy.
  • Pijete málo vody
    Nedostatečná hydratace vede ke škodlivým procesům v těle, zhoršuje se detoxikace organismu, zatěžujete zbytečně ledviny, a jste mnohem unavenější.
  • Děláte si pravidelně "Cheatday"
    Tímto dnem, kdy si v jídelníčku dopřejete cokoliv, můžete zmařit veškerou snahu za uplynulé období. Když už musíte porušit, tak maximálně jedním jídlem za celý týden. A i to volte rozumně - z fastfoodu např.: McRoyal - má v sobě i dost bílkovin, ze sladkostí tvarohovou buchtu.

 

Správně

  • Jíst pravidelně a zdravě
    Vše funguje jak má, pokud jíte zdravě a pravidelně, a v přiměřených dávkách, dle aktuálních potřeb vašeho těla. Tehdy bude vaše tělo šťastné, bude mít dostatek živin, aby zůstalo zdravé a mělo dostatek energie pro život i tréninky. Ale nebude mít zas tolik, aby mělo tendenci tloustnout. A o tuto rovnováhu jde!
  • Zbavte se nezdravých potravin!
    Nezdravé potraviny vám dávají jen prazdné kalorie (energii navíc = tloustnutí) a minimum dobrých živin (způsobují podvýživu = nemoci). Většina lidí by to měla umět odhadnout, ale pro jistotu zopakování nikomu neuškodí.
    Nejezte: brambůrky a všemožné krekry, velká množství pečiva, velké přílohy, sladkosti, dorty s tunou krému, zmrzliny, margaríny, špekáčky, salámy, párky a vůbec všechny tyto uzeniny, kde je místo skutečného masa smíchané vše možné (trochu masa, a dále sádlo, kůže, pomleté kosti, pařáty, zobáky, kopyta, stětiny a dochuceno tunou chemikálií - přeji dobrou chuť!).
    Nepijte: vše co má v sobě cukr a alkohol tedy - sladké limonády, ochucené minerálky, džusy, smoothie, alkohol všeho druhu.
  • Jezte dostatek bílkovin
    Kvalitní bílkoviny jsou základem vaší stravy. Díky nim může tělo regenerovat orgány i svalstvo, a budovat další svaly. Rozhodně byste měli zařadit do jídelníčku bohaté zdroje bílkovin.
    Jezte: libové hovězí maso, kuřecí a krůtí maso (bez kůže), vepřová panenka, ryby, vejce (celá vč. žloutku), šunka (95% a lepší). Také luštěniny (fazole, cizrna, sója...) jsou významným zdrojem bílkovin.
  • Jezte dostatek zeleniny a správné přílohy
    Zelenina je nejen zdravá, ale také dokáže nasytit. Je to skvělá příloha k masu a dohromady to také skvěle chutná. Můžete koupit i zmraženou zeleninu. Z příloh jsou vhodné brambory, batáty, luštěniny a rýže. Brambory a luštěniny mají jednu výhodu, a to že mají méně sacharidů - můžete jich sníst o něco více, a tak vás lépe zasytí.
  • Pijte dostatek vody
    Pijte během dne dostatečné množství vody a neochucených minerálek. 1,5 až 2,5 litru denně je nutnost. Dostatečná hydratace je důležita pro mnohé procesy v těle. Voda je klíčová při detoxikaci organizmu, a její dostatek výrazně zvýšuje regeneraci a celkovou energii.
  • Trénujte pravidelně (3-4x týdně)
    Jedině pravidelnost vede k cíli. Kdo toto nedodrží, nemůže čekat výsledky!
  • Posilujte celé tělo
    Pro hezky vyváženou a zdravou postavu je důležité když posilujete celé tělo. Svalová vyváženost je důležitá i pro vaše klouby. A postupně zvyšujte svou výkonnost (zvyšujte zátěž a intenzitu).
  • Dopřejte si dobrý spánek (6-8 hodin)
    S dostatečným spánkem jde vše během dne lépe. Máte mnohem více energie, a lépe vše dodržujete. Takže vynechte ty bezduché flámy po nocích.
  • Dejte si přiměřené cíle
    Příliž vysoké cíle mohou vést ke zklamání. Myslete na ty vysoké cíle, ale zaměřte se nejdříve na dílčí splnitelné cíle, které k tomu vrcholu vedou. Krůček po krůčku to zvládnete.
  • Myslete pozitivně
    Veřte, že čeho chcete docílit, tak docílíte. Nepřipouštějte si prohru a udělejte vše proto, abyste to zvládli.

 

A jedna důležitá poznámka nakonec

Pokud nemáte výsledky, tak je to obvykle pouze vaše chyba, protože nedodžujete vše co máte!
Až budete příště nespokojená, zamyslete se, jestli jste pro váš pokrok opravdu udělala vše, co jste měla.
Je to vaše proměna, a nejen tělesná, ale celková proměna životního stylu.

 

 

Pokud si přejete cvičit (v Praze), ale nevíte jak začít a na co dbát, kontaktujte mě:
+420 773 991 633, fitden@seznam.cz
Ráda se Vám budu věnovat!